Thursday, 26 July 2012

Amir Hariz - You Still My Number One (Chord)


Title    : You Still My Number One
Composer : Amir Hariz
Lyric    : Amir Hariz

(Capo on 2nd fret)
Chord : C , Em , F , G , Dm

C         Em                 F
 
Everyday   i miss you , so i just wait for you
      C                 G
maybe just stare you at school
C              Em                 F  
 
Every morning   i wish you were holding my hand
          C    G
with your soft hand
Dm                  Em               F
  
Did you know babe   i’m always falling
                     G
when i’m chasing you ohh now i won’t let you go
F                      G
 
There’s no matter how worst you are
    Em                  Am
you still my number one in my heart
F          G                  Em            Am    G
 
every mistake that you have made easy for me to forget
F      G          Em  Am  G
  Even you always merajuk  
F              G      Cx2   F              G      Cx2   
 
You still my number one ,   You still my number one
F              G(one strum)     C
  You still my num          ber one ..

E , F , C , G
      C         Em             F   
Every afternoon i wish i could walk with you
      c             G
and I send you home
C              Em                  F
 
Every evening   i’m wishing that
                     C         G
we have great time together in our life
Dm                  Em               F
  
Did you know babe   i’m always falling
                     G
when i’m chasing you ohh now i won’t let you go
F                      G
 There’s no matter how worst you are
    Em                  Am
you still my number one in my heart
F          G                  Em            Am    G
 
every mistake that you have made easy for me to forget
F      G          Em  Am  G  F              G      C
 
Even you always merajuk      you still my number one
F             G             Em         Am 
 
all i wanna do is be with you stay inside your heart
F                 G             Em           Am    G
 
and i know i’ve made a big mistake cause i never trust you

F         G          Em       Am  G  F         G            C
 
forgive me forgive my heart too ,   will you take back my love (2x)
F          G                C     F               G             C
  i really regret what i’ve done    take me and i won’t let you down

E , F .. C            G                 C
          
just give another chance for me 

Amir Hariz - Akur (Chord)

Tajuk    : Akur
Composer : Amir Hariz
Lirik    : Amir Hariz

(Capo on 2nd fret)
Chord : Am ,Dm , G , C , E , F

Intro : Am Dm G C E

Verse 1
Am          Dm      G                   C      E
Terduduk ku sendiri   mengenangkan kita berdua bercinta
Am        Dm       G                C             E            F
Mengalir airmataku   saatku melihat gambarmu yang kau beri padaku

Pre-Chorus
         G        E           Am         G        F
Beri aku kekuatan   untuk aku meneruskan kehidupan
          Dm       Ex2
sebagai insan yang kesepian

Chorus
       Am             Dm G                   C
Setiap hari aku menunggu panggilan manja darimu
F              Dm       Ex2
Namun harusku akur yang kau telah pergi
Am              Dm      G                C
Mahu ku mahukan dirimu ,dekat mari dekat padaku
F             Dm      E                 Am
Akur harusku akur kau hanyalah mainan hati

Dm , G , C , E(one strum)

Verse 2
Am       Dm           G                  C          E
Saatku melihat matamu   terungkap seribu satu kisah hidupmu
Am            Dm              G               C    E       F
Kau pergi dan kau tetap pergi   tanpa sepatah kata daripadamu

Pre-Chorus
         G        E           Am         G        F
Beri aku kekuatan   untuk aku meneruskan pencarian
           Dm      Ex2
pengubat luka yang kau sakiti

Chorus
       Am             Dm G                   C
Setiap hari aku menunggu panggilan manja darimu
F              Dm       Ex2
Namun harusku akur yang kau telah pergi
Am              Dm      G                C
Mahu ku mahukan dirimu ,dekat mari dekat padaku
F             Dm      E                 F
Akur harusku akur kau hanyalah mainan hati

G , E , Am , G , F , Dm , Ex2

Chorus
       Am             Dm G                   C
Setiap hari aku menunggu panggilan manja darimu
F              Dm       Ex2
Namun harusku akur yang kau telah pergi
Am              Dm      G                C
Mahu ku mahukan dirimu ,dekat mari dekat padaku
F             Dm      E                 Am
Akur harusku akur kau hanyalah mainan hati

Dm , G , C , E

Outro
          Dm         G            C      E       Am
Mungkin kita tidak ditakdirkan bersama melihat dunia
               Dm   E         Am
dan walaupun sakit aku harus akur

Dm , G , C , E ,

Am       Dm          G  C  E        Am
   Akur..   Akur padamu    Akur padamu

Amir Hariz - Suatu Masa Dulu (Lirik)

(Verse 1)
Masihkah kau ingat lagi suatu masa dulu ,
bagaimanakah aku mencuba memikatmu ,
seandai kau tahu perasaanku ,
ku ingin dirimu mencintai aku ,
akhirnya kau sedar tentang hatiku ini ,
Tapi sayangnya percintaan kita tak seperti yang aku sangka ,
Hadirnya dirimu didalam hidupku ,
rupanya hanyalah untuk sementara ,

(Chorus)
Setiap kenangan bersamamu selalu bermain dimindaku ,
Oh Tuhan mengapakah sukar untukku melupakannya ,
Meskipun engkau sudah tiada ,
mengapa masih kau yang ku puja ,
harus ku akui yang kau telah pergi untuk selamanya ,

(Verse 2)
Masihkah kau ingat lagi suatu masa dulu ,
Kau nyanyikan lagu kesukaan aku ,
aku menangis mendengar suaramu , entah mengapa aku taktahu ,
airmataku ini bukti cintaku ,
Kini tiada dendangan cinta , kerna kau pergi tak kembali ,
Hadirnya dirimu didalam hidupku ,
rupanya hanyalah untuk sementara ,

 (Chorus)
Setiap kenangan bersamamu selalu bermain dimindaku ,
Oh Tuhan mengapakah sukar untukku melupakannya ,
Meskipun engkau sudah tiada ,
mengapa masih kau yang ku puja ,
harus ku akui yang kau telah pergi untuk selamanya ,

--------------------------------- solo --------------------------------------

(Chorus)
Setiap kenangan bersamamu selalu bermain dimindaku ,
Oh Tuhan mengapakah sukar untukku melupakannya ,
Meskipun engkau sudah tiada ,
mengapa masih kau yang ku puja ,
harus ku akui yang kau telah pergi untuk selamanya ,

Amir Hariz - Mencari Bayangmu (Lirik)

(Verse 1)
Tak mengapa bagiku menunggumu ,
menunggumu yang jauh beribu batu ,
saatku sedari ku tak mampu begini ,
lantasku mencari jejak langkahmu ,

(Chorus)
aku tahu kau disitu menungguku ,
aku kan datang menjemputmu ,
biar pun aku tahu kamu jauh ,
marilah kepadaku dan hulurkan tanganmu ,
capailah jari jemariku ,
ohh .. mencari bayangmu ,

(Verse 2)
Hanya aku dan bayangku mencarimu ,
mencarimu disuatu sudut yang ku taktahu,
Dengarlah suara hatiku dihatimu, pencintamu,
Yang tak pernah jatuh , tak pernah jemu merindumu ,

------------------------------ solo ---------------------------

(Chorus)
aku tahu kau disitu menungguku ,
aku kan datang menjemputmu ,
biar pun aku tahu kamu jauh ,
marilah kepadaku dan hulurkan tanganmu ,
capailah jari jemariku ,
ohh .. mencari bayangmu ,

Amir Hariz - Peluang Kedua (Lirik)

(Verse 1)
Setelah ku sedari hatimu ku lukai ,
lantasku menuju kearahmu ingin memohon ampun maaf ,
Ku akui ku bersalah membuat kau kecewa ,
denganku kau hanya menderita , kau terseksa dan sengsara ,

(Pre-Chorus)
Pabila kau merintih sakit yang kau alami ,
hadirnya dia yang pernah kau cinta dan kau rindui ,
sudah terlambat untukku memujukmu , memilikimu ..

(Chorus)
Tak pernah kusangka begini jadinya ,
tak terfikir kau akan pergi padanya ,
terduduk terdiam aku mengenangkan apa yang kulakukan kepadamu

Tak mengapa kau menggunakan namaku ,
agar satu dunia tahu salahku ,
walaupun ku bersalah ku berhak mendapat  peluang kedua ,

----------------------------- solo ---------------------------------------

(Pre-Chorus)
Pabila kau merintih sakit yang kau alami ,
hadirnya dia yang pernah kau cinta dan kau rindui ,
sudah terlambat untukku memujukmu , memilikimu ..

(Chorus)
Tak pernah kusangka begini jadinya ,
tak terfikir kau akan pergi padanya ,
terduduk terdiam aku mengenangkan apa yang kulakukan kepadamu

Tak mengapa kau menggunakan namaku ,
agar satu dunia tahu salahku ,
walaupun ku bersalah ku berhak mendapat  peluang kedua ,

Amir Hariz - Menghidu Syurgamu (Lirik)

(Verse 1)
Andaikan aku meninggalkan kamu ,
Ingatilah aku didalam doamu ,
Sesungguhnya aku slalu meninggalkan perintahMu ,
Berikan ku peluang tuk kembali ke jalanMu ,

(Pre-Chorus)
Dan padaMu ku berpasrah tika ku senang atau susah ,
Dan padaMu ku bersujud menjunjung namamu Ya Allah ,

(Chorus)
Akulah insan yang berlumuran dosa ,
tempatku hanya untuk dineraka ,
tetapi siapa mahu disitu , ku tak mahu ,
Ampunkanlah dosa-dosaku Ya Allah ,
terima taubat hambamu ini Ya Rabbi ,
meskipun aku tak layak ke sana izinkan aku menghidu syurgamu ,

(Verse 2)
Andai nafasku terhenti disini ,
ku mahu kau tahu ,
kau la hidayah daripadanya ,

(Pre-Chorus)
Dan padaMu ku berpasrah tika ku senang atau susah ,
Dan padaMu ku bersujud menjunjung namamu Ya Allah ,

(Chorus)
Akulah insan yang berlumuran dosa ,
tempatku hanya untuk dineraka ,
tetapi siapa mahu disitu , ku tak mahu ,
Ampunkanlah dosa-dosaku Ya Allah ,
terima taubat hambamu ini Ya Rabbi ,
meskipun aku tak layak ke sana izinkan aku menghidu syurgamu ,

-------------------------------------- solo --------------------------------------------

(Pre-Chorus)
Dan padaMu ku berpasrah tika ku senang atau susah ,
Dan padaMu ku bersujud menjunjung namamu Ya Allah ,

(Chorus)
Akulah insan yang berlumuran dosa ,
tempatku hanya untuk dineraka ,
tetapi siapa mahu disitu , ku tak mahu ,
Ampunkanlah dosa-dosaku Ya Allah ,
terima taubat hambamu ini Ya Rabbi ,
meskipun aku tak layak ke sana izinkan aku menghidu syurgamu
,

Amir Hariz - Penipu (Lirik)

(Verse 1)
Tiada tempat untuk dirimu Si Penipu ,
tiada cinta yang kan kau dengar dariku ,
aku menangis saatku  sedar siapa dirimu ,
tak sanggup ku tak sanggup bercinta dengan kamu

(Chorus 1)
Oh!
Penipu , ungkapan yang sesuai untukmu ,
Pencinta , itulah yang selama ini kau guna ,

(Chorus 2)
Kau dengar sini ,
aku tak perlukan kau , kasih dari kau , apatah lagi percintaan kau ,
semua yang ku berikan padamu , hanyalah hanyalah sia-sia ,
aku yang memberi makna cinta pada dirimu dan kau gunakan itu keatasku ,
tapi-tapi ku salah ku salah  kau gunakan sebaliknya ,
(Verse 2)
Kebencianku adalah kamu Si Penipu ,
jangan kau cuba untuk kembali padaku ,
aku fobia tentang cinta dan trauma kerana kau , kerana kau ,
takkan sesekali ku kembali kepadamu ,
(Chorus)
Oh!
Penipu , ungkapan yang sesuai untukmu ,
Pencinta , itulah yang selama ini kau guna ,
(Chorus 2)
Kau dengar sini ,
aku tak perlukan kau , kasih dari kau , apatah lagi percintaan kau ,
semua yang ku berikan padamu , hanyalah hanyalah sia-sia ,
aku yang memberi makna cinta pada dirimu dan kau gunakan itu keatasku ,
tapi-tapi ku salah ku salah  kau gunakan sebaliknya ,
------------------------------------ solo ------------------------------------------------------

(Chorus 1)
Oh!
Penipu , ungkapan yang sesuai untukmu ,
Pencinta , itulah yang selama ini kau guna ,
(Chorus 2)
Kau dengar sini ,
aku tak perlukan kau , kasih dari kau , apatah lagi percintaan kau ,
semua yang ku berikan padamu , hanyalah hanyalah sia-sia ,
aku yang memberi makna cinta pada dirimu dan kau gunakan itu keatasku ,
tapi-tapi ku salah ku salah  kau gunakan sebaliknya ,

Amir Hariz - Surat Cinta (Lirik)

(Verse 1)
Tak pernah ku menerima sepucuk surat cinta ,
Bukannya ku tak mahu baca ,
tapi ku sudah berpunya ,

(Verse2)
Aku pun membuka sampul suratnya  lalu terus membaca ,
tak pernah ku sangka tak pernah ku tahu
kau lah peminat setia ku ,

(Chorus)
Hentikanlah hajatmu ,
kalaulah aku yang kau mahu , ( ku tak mahu )
kerna kau perlu tahu ku sudah berpunya ,
Kau cantik , kau baik ,
kenapa kepadaku kau beri ,
pilihlah mereka yang menunggumu ,

(Verse 3)
Pelbagai madah cinta yang tertulis didalamnya ,
mengatakan si dia mahu hidup bersama aku ,

(Chorus)
Hentikanlah hajatmu ,
kalaulah aku yang kau mahu , ( ku tak mahu )
kerna kau perlu tahu ku sudah berpunya ,
Kau cantik , kau baik ,
kenapa kepadaku kau beri ,
pilihlah mereka yang menunggumu ,

------------------------------  solo   -------------------------------------

(Chorus 2x)
Hentikanlah hajatmu ,
kalaulah aku yang kau mahu , ( ku tak mahu )
kerna kau perlu tahu ku sudah berpunya ,
Kau cantik , kau baik ,
kenapa kepadaku kau beri ,
pilihlah mereka yang menunggumu ,

Inilah surat cinta pertamaku ,

Amir Hariz - You Still My Number One (Lyric)

(Verse 1)
Everyday , I miss you so I just wait for you
Maybe just stare you at school
Every morning  , I wish you were holding my hand
with your soft hand

(Pre-Chorus)
Did you know babe ,
I’m  always falling when I’m chasing you ohh
and I won’t let you go ,

(Chorus)
There’s no matter how worst you are
you still number one in my heart
every mistake that you have made easy for me to forget 
even you always ‘merajuk’ , you still my number one

You still my number one (2x)

(Verse 2)
Every afternoon , I wish I could walk with you
and I send you home ,
Every evening  I’m wishing that
 we have great time together  in our life

(Pre-Chorus)
Did you know babe ,
I’m  always falling when I’m chasing you ohh
and I won’t let you go ,

(Chorus)
There’s no matter how worst you are
you still number one in my heart
every mistake that you have made easy for me to forget 
even you always ‘merajuk’ , you still my number one

All I wanna do is be with you , stay inside your heart
and I know I’ve made a big mistake cause never trust you
forgive me , forgive my heart to ,
Will you take back my love ? (2x)
I really regret what I’ve done
Take me and I won’t let you down

Babe , just give another chance for me ,

Amir Hariz - Biarkan Saja (Lirik)

(Chorus)
Hatiku tertarik padamu , tapi siapa ku bagimu ,
walau hati ini terjatuh oh terjatuh , jatuh cinta pada dirimu ,
Aku mula dengan selangkah , tapi hati ini mengalah ,
Kerana si dia terlalu sempurna , lupakan dan biarkan saja .
(Verse1)
Saat pertama kali ku melihatmu di facebook ,
aku tak berani nak add kau dan Cuma main poke ,
ohhh , aku pun menunggu poke back daripada dirimu ,
esoknya kulihat dia poke aku ,
rasa macam tak percaya tapi terharu ,
inikah yang dinamakan cinta ?
apa yang ku rasa semua serba tak kena ,
(Pre-Chorus)
Aku mahukan dirimu tapi beribu mengejarmu ,
apa mungkin kau kan jadi milikku ? tak mungkin , tak mungkin ,
Ku cuba untuk peduli cinta yang ada dihati ,
musnahkan saja harapan , lupakan , jangan disimpan ,
(Chorus)
Hatiku tertarik padamu , tapi siapa ku bagimu ,
walau hati ini terjatuh oh terjatuh , jatuh cinta pada dirimu ,
Aku mula dengan selangkah , tapi hati ini mengalah ,
Kerana si dia terlalu sempurna , lupakan dan biarkan saja .
(Verse2)
Aku pun melihat kesemua gambar-gambarmu ,
semua gambarmu penuh dengan `like’ beribu ,
Ohh , jelas ternyata kau digilai ramai lelaki ,
Aku pun berhenti berharap padamu ,
Kini ku setia akur pada yang satu ,
Mungkin sudah ditakdirkan kau dan aku takkan ditemukan ,

------------------------------------------ solo -----------------------------------------------

(Pre-Chorus)
Aku mahukan dirimu tapi beribu mengejarmu ,
apa mungkin kau kan jadi milikku ? tak mungkin , tak mungkin ,
Ku cuba untuk peduli cinta yang ada dihati ,
musnahkan saja harapan , lupakan , jangan disimpan ,

(Chorus)
Hatiku tertarik padamu , tapi siapa ku bagimu ,
walau hati ini terjatuh oh terjatuh , jatuh cinta pada dirimu ,
Aku mula dengan selangkah , tapi hati ini mengalah ,
Kerana si dia terlalu sempurna , lupakan dan biarkan saja .                     

Amir Hariz - Akur (Lirik)

(Verse 1)
Terduduk ku sendiri,
mengenangkan kita berdua bercinta ,
mengalir airmataku ,
saatku melihat gambarmu yg kau beri padaku ,

(Pre-Chorus)
Berikan aku kekuatan ,
untuk aku meneruskan kehidupan sebagai insan yang kesepian ,
(Chorus)
Setiap hari aku menunggu panggilan manja darimu ,
namun harusku akur yang kau telah pergi ,
Mahu , ku mahukan dirimu ,
Dekat , mari dekat padaku ,
Akur harusku akur kau hanyalah mainan hati ,
(Verse 2)
Saatku melihat matamu ,
terungkap seribu satu kisah hidupmu ,
kau pergi dan kau tetap pergi ,
tanpa sepatah kata daripadamu ,

(Pre-Chorus)
Beri aku kekuatan ,
untuk aku meneruskan pencarian pengubat luka yang kau sakiti ,
(Chorus)
Setiap hari aku menunggu panggilan manja darimu ,
namun harusku akur yang kau telah pergi ,
Mahu , ku mahukan dirimu ,
Dekat , mari dekat padaku ,
Akur harusku akur kau hanyalah mainan hati
-------------------------------- solo --------------------------------------

(Chorus)
Setiap hari aku menunggu panggilan manja darimu ,
namun harusku akur yang kau telah pergi ,
Mahu , ku mahukan dirimu ,
Dekat , mari dekat padaku ,
Akur harusku akur kau hanyalah mainan hati
(Outro)
Mungkin kita tidak ditakdirkan bersama melihat dunia ,
dan walaupun sakit aku harus akur ,

Ohh  , Akur padamu , 

Amir Hariz - Cinta KTM (Lirik)

(Verse 1)
Tibanya ku disitu ,
mata melihat waktu ,
lalu ke terus duduk menunggu ,

(Verse 2)
Aku yang terpesona ,
melihatmu disana ,
dan merasakan kita akan bersama ,

(Pre-Chorus)
Perlukah aku ke seberang kerananya ,
mampukah aku memikat seluruh hatinya ,
masa semakin singkat ,
mungkin aku tak sempat ,

(Chorus)
Ku berlari ,
engkau pun pergi ,
aku disini terasa rugi ,
sungguh tak sangka kau masih disitu menunggu aku ,
dan terciptalah sebuah cinta di KTM

(Verse 3)
Kita pun berkenalan sepanjang perjalanan ,
dalam mencipta satu kenangan ,
Pabila ku katakana cinta ,
Pipimu semakin merah ,
Terimalah cintaku yang ku beri ,

(Pre-Chorus)
 mungkin aku akan kehilanganmu lagi ,
kau masih terdiam membisu dari tadi ,
berikanlah jawapanmu ,
aku masih menunggu ,

(Chorus)
Beginikah rasanya bila jatuh cinta ,
Indah rasanya ,
Bagaikan mimpi disiang hari ,
jarang berlaku cinta yang sebegini ,

(Outro)
Terciptalah satu nama cinta kita
Cinta KTM. 

Amir Hariz - Semua Hanya Tentangmu (Lirik)

(Verse 1)
Saatku melihat dirimu  ,
terpaku terdiam dan membisu ,
mulai hari itu aku ,
usha-usha kot-kot ada peluang ku ,

(Pre-Chorus)
Ohh.. Perlukah aku mendekatimu
Ohh.. mungkin sudah tiba masanya untuk

(Chorus)
Aku mengenali cinta yang sejati
yang ada padanya akan ku jaga
tapi adakah aku sesuai untukmu
jadi apa kata kita cuba dahulu
belum try belum tahu

(Verse2)
Saatku berjumpa denganmu ,
masing-masing segan tersipu malu ,
detak jantungku berdegup kencang ,
sangat mata kita saling memandang ,

(Pre-Chorus)
Ohh.. adakah ini perasaan cinta
Ohh.. bila ku melamar kau terima

(Chorus)
Indah rasanya ,
macam tak percaya kini  kau ku punya ,
yang ku puja
tak pernah ku sangka cinta milik kita
kita kan bersama tuk selamanya ,
marilah sini kita berlari-lari
sebab sebentar lagi lagu dah nak berhenti ,
jadi ku ingin kau tahu hanyalah padamu ku pernah katakan
I love you..

(Outro)
Semua hanya tentangmu dan tentangku ,
dan tercipta sebuah lagu Semua Hanya Tentangmu